1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Apeldoorn en een cliënt waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten
Voetzorg Apeldoorn zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
3. Afspraken
Behandelen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch of via de mail worden gemaakt.
De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Voetzorg Apeldoorn melden. De afmelding kan telefonisch of per e-mail geschieden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Voetzorg Apeldoorn 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. Indien de cliënt later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Voetzorg Apeldoorn de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Bij verhindering van de afspraak door Voetzorg Apeldoorn, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan de cliënt te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren. (overmacht uitgezonderd)
4. Tarieven en betaling
Voetzorg Apeldoorn vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website van de praktijk.
De cliënt dient na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten, contant of per factuur te voldoen.
Voetzorg Apeldoorn is gerechtigd om voor niet betaalde facturen een incassobureau in te schakelen.
Voor cliënten die vallen onder de gecontracteerde podotherapeuten zal de factuur voor de medisch noodzakelijke behandeling worden ingediend bij de desbetreffende podotherapeut. Cosmetische voetzorg dient door de cliënt contant of per factuur betaald te worden aan Voetzorg Apeldoorn.
6. Persoonsgegeven en privacy
De cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan Voetzorg Apeldoorn. De persoonlijke gegevens worden door Voetzorg Apeldoorn opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandelt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
7. Geheimhouding
Voetzorg Apeldoorn is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verteld tijdens een behandeling.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Voetzorg Apeldoorn verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Aansprakelijkheid
Voetzorg Apeldoorn kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Voetzorg Apeldoorn is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk.
9. Beschadiging en diefstal
De cliënt is aansprakelijk voor toegebrachte schade aan het meubilair, instrumenten en en/of materialen van Voetzorg Apeldoorn.
Diefstal wordt door Voetzorg Apeldoorn altijd gemeld bij de politie.
10. Garantie
Voetzorg Apeldoorn geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
- de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
- de cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
- de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
11. Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk of telefonisch worden gemeld aan Voetzorg Apeldoorn.
Voetzorg Apeldoorn dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Voetzorg Apeldoorn de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Voetzorg Apeldoorn en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
12. Gedrag
De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Apeldoorn het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.
13. Recht
Op welke overeenkomst tussen Voetzorg Apeldoorn en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.


